מאז שסדרת הסרטים של "הארי פוטר" המציאה את הטריק של פיצול החלק האחרון לשניים, כמעט כל סרט ובמיוחד כזה שפונה לקהל הנוער בוחר באסטרטגיה זו. השיטה הזו היא דרך טובה למפיקים לומר שזו הדרך הכי טובה להישאר נאמנים לרוח המקור אבל בינינו, זו בדרך כלל דרך צינית כדי לסחוט עוד קצת כספים מהמעריצים כמו במקרה המגוחך של "דמדומים". לצערי, גם במקרה הזה הניפוח המלאכותי גורם לאיבוד הפוטנציאל הדרמתי מהסרטים הקודמים ומשאיר אותנו "רעבים" ולא במובן הטוב של המילה.
לאחר שלקחה על עצמה להיות "הפנים של המרד" קטניס ממשיכה עם חבריה במלחמתם נגד הקפיטול במטרה להרוג את הנשיא סנואו ולשחרר את המחוזות פעם אחת ולתמיד. לזכותם של היוצרים ניתן לומר שהם לא פחדו לקחת את הסרט לכיוון הרבה יותר קודר ולטפל בנושאים רציניים באופן שכמעט לא ראיתי בסרטים שמיועדים לקהל זה. אך אם כל הכבוד הבחירות העלילתיות שהיוצרים בחרו בהם מעמעמים את נקודת האור הזו והופכים את הסרט לאיטי וצפוי גם לכאלה שלא קראו את המקור הספרותי.
דוגמא טובה לבחירות אלה היא המשולש הרומנטי שנוצר בין קטניס, פיטה וגייל. מה שנבנה בצורה טובה למדי בשאר הסרטים הופך להיות קו עלילה שאפילו אופרת סבון בינונית לא הייתה בוחרת בו והופך מרגע שיכל להיות שיא דרמטי בעלילה, לרגע משמים במיוחד. הסיבה לכך היא שקטניס לא באמת בוחרת, אלה בוחרים בשבילה. זה שגיאה שקוראת כמעט לכל אורך הסרט השלישי וממסמסת לחלוטין את הבחירות של הסרטים הקודמים, מה שהופך את קטניס מדמות מעוררת הזדהות לשטחית ורדודה. הבחירות הללו לא רק ש "פגעו" בדמותה של קטניס אלה הכבידו על העלילה בצורה מלאכותית ולמעשה סיימו אותה עשרים דקות לפני שהסרט עצמו הסתיים.
לצערי זה לא הסרט הסוגר שמגיע לדמות כמו קטניס. מעטים הסרטים והספרים שבונים את העלילה שלהם סביב דמות נשית חזקה ובמיוחד כזו שקהל צעיר יכול להזדהות איתה. נראה שהבחירה הזו הבהילה אפילו את יוצרת הדמות סוזן קולינס ובמקום להפוך אותה לסמל אמיתי, ל"עורבני חקיין", הכריחה את הדמות לקבל את הסוף ההוליוודי שהיא אולי חלמה לעצמה.